REGULAMIN KLUBU SENIORA
Spółdzielni Mieszkaniowej "Złote łany"
z Siedzibą w Spółdzielczym Centrum Kultury "BEST"
Bielsko-Biała, Jutrzenki 18
§1. POSTANOWIENIA OGÓLNE
- 1. Klub Seniora został utworzony w celu integracji ora zaspokojenia potrzeb kulturalnych osób starszych.
- 2. Siedzibą Klubu Seniora jest Klub Best mieszczący się przy ul. Jutrzenki 18 w Bielsku-Białej.
- 3. Klub Seniora jest organizacyjnie podległy Dyrektorowi SCK BEST.
§2. ZAKRES DZIAŁALNOŚCI KLUBU
- 1. Działalność Klubu Seniora obejmuje w szczególności:
- 1. Spotkania towarzyskie,
- 2. Imprezy okolicznościowe,
- 3. Wycieczki turystyczne,
- 4. Inne typu prelekcje, spotkania z lekarzami, ciekawymi ludźmi itp.
- 2. Klub Seniora organizuje różne formy pomocy dla potrzebujących członków Klubu.
§3. WARUNKI UCZESTNICTWA W KLUBIE SENIORA
- 1. Członkiem Klubu Senior może zostać każdy członek Spółdzielni Mieszkaniowej „Złote Łany” lub osoba bliska wspólnie z nim zamieszkująca, która ukończyła 60 lat.
- 2. Członkiem Klubu Seniora może zostać osoba niebędąca członkiem Spółdzielni Mieszkaniowej „Złote Łany”, pod warunkiem, że będzie ponosić pełne koszty uczestnictwa w Klubie zgodnie z art. 4 ust. 5 ustawy o spółdzielniach mieszkaniowych z dnia 15 grudnia 2000r. z późn. zmianami.
- 3. Członkowie Klubu Seniora wnoszą składki członkowskie. Składki mona wnosić w dwóch formach – rocznej lub półrocznej – dwie raty.
- 4. Wysokość składki członkowskiej określa Zarząd Spółdzielni Mieszkaniowej „Złote Łany” stosowną uchwałą.
- 5. Wysokość i zasady odpłatności za działalność Klubu Seniora opisaną z §~2 pkt. 1 będą odrębne ustaleni stosowną uchwałą Zarządu Spółdzielni Mieszkaniowej „Złote Łany”.
- 6. Nieopłacenie składki członkowskiej przez rok powoduje skreślenie z listy członków Klubu.
§4. PRAWA I OBOWIĄZKI CZŁONKÓW KLUBU SENIORA
- 1. Członkowie Klubu Seniora mają prawo do:
- 1. Korzystania z wszelkich imprez i form działalności organizowanych przez Spółdzielnię na rzecz Seniorów,
- 2. Korzystania z wszelkich ulg i dofinansowań proponowanych przez Spółdzielnię pod warunkiem, że są członkami Spółdzielni.
- 3. Współtworzenia planu działalności Klubu Seniora.
- 4. Aktywnego uczestnictwa w pracach Klubu Seniora.
- 2. Członkowie Klubu Seniora zobowiązani są do:
- 1. Uiszczania składek członkowskich,
- 2. Utrzymywania w należytym porządku pomieszczeń i wyposażenia Klubu BEST oraz korzystania z nich zgodnie z przeznaczeniem,
- 3. Przestrzegania zasad współżycia społecznego podczas uczestnictwa w działalności Klubu Seniora,
- 4. Przestrzegania zakazu palenia tytoniu oraz pożywania alkoholu w pomieszczeniach Klubu BEST podczas cotygodniowych spotkań,
- 5. Przestrzegania zasad Regulaminu Klubu Seniora oraz Regulaminu Klubu Best.
§5. STRUKTURA KLUBU SENIORA
- 1. Najważniejszym organem Klubu Seniora jest Walne Zgromadzenie Członków Klubu Seniora, zwoływane raz na 4 lata przez Zarząd Klubu Seniora – w terminie do końca czerwca danego roku.
- 2. Z ważnych powodów Walne Zgromadzenie Klubu Seniora może zostać zwołane przez Zarząd Klubu Seniora lub Dyrektora SCK BEST w każdym innym terminie.
- 3. Organizatorem bieżącej działalności Klubu Seniora jest Zarząd Klubu, wybierany przez Walne Zgromadzenie Klubu Seniora.
- 4. Walne Zgromadzenie Klubu Seniora jest Ważne, jeżeli uczestniczy w nim więcej niż 50% członków Klubu Seniora.
- 5. W przypadku nie spełnienia warunków określonych w pkt. 4, Zarząd Klubu zwołuje Walne gromadzenie Członków w drugim terminie.
- 6. Walne Zgromadzenie Klubu Seniora zwołane w drugim terminie, ważne jest bez względu na ilość obecnych członków.
- 7. Do kompetencji Walnego Zgromadzenia Członków Klubu Seniora należy:
- 1. Udzielanie absolutorium Zarządu Klubu Seniora,
- 2. Wybór Zarządu Klubu Seniora w przypadku nieudzielenia absolutorium obecnemu Zarządowi,
- 3. Wybór Komisji Rewizyjnej,
- 4. Uchwalanie ogólnych kierunków działalności Klubu Seniora,
- 5. Ocena i przyjmowanie sprawozdań Zarządu Klubu Seniora z prowadzonej działalności.
- 8. Uchwały Walnego Zgromadzenia Członków podejmowane są zwykłą większością głosów.
- 9. Głosowanie na Walnym Zgromadzeniu Członków odbywa się jawnie z wyłączeniem wyborów do organów, które odbywają się w głosowaniu tajnym.
- 10. W skład Komisji Rewizyjnej wchodzą:
- 1.Przewodniczący Komisji,
- 2. Z-ca Przewodniczącego Komisji,
- 3. Sekretarz Komisji.
- 11. Do kompetencji Komisji Rewizyjnej Klubu Seniora należy kontrola zgodności działalności merytorycznej i finansowej Klubu Seniora z przyjętym programem działania.
- 12. W skład Zarządu Klubu Seniora wchodzą:
- 1. Prezes Zarządu,
- 2. Z-ca Prezesa ds. programowych,
- 3. Z-ca Prezesa ds. organizacyjnych,
- 4. Skarbnik,
- 5. Sekretarz.
- 13. Do zadań Zarządu należy:
- 1. Opracowanie rocznych programów działania Klubu wraz z budżetem,
- 2. Kierowanie bieżącą działalnością Klubu Seniora,
- 3. Sporządzanie kwartalnych i rocznych sprawozdań działalności Klubu Seniora i przekazywanie ich kopii Dyrektorowi Klubu BEST,
- 4. Występowanie w imieniu Klubu Seniora na zewnątrz ( min. Odwiedzanie podopiecznych, chorych i będących w potrzebie członków Klubu Seniora),
- 5. Prowadzenie listy członków Klubu Seniora i jej coroczne aktualizowanie,
- 6. Przyjmowanie i skreślanie członków Klubu Seniora,
- 7. Współpraca z Dyrektorem SCK BEST lub z wyznaczonym pracownikiem, będącym opiekunem Klubu Seniora,
- 8. Aktualizowanie listy osób będących w trudnej sytuacji życiowej ( pod kątek potrzeb w zakresie: opieki, przekazywania paczek żywnościowych i dzieży czy innych form pomocy),
- 9. Zwoływanie zebrań ogólnych oraz sprawozdawczych oraz informowanie o czasie i porządku obraz wszystkich członków Klubu Seniora co najmniej na tydzień przed zebraniem.
- 10. Informowanie członków Klubu Seniora o organizowanych imprezach,
- 11. Prowadzenie kroniki Klubu Seniora, w której rejestrowane są kolejne wydarzenia, mające miejsce w wieloletniej historii klubu.
- 14. Za rozliczanie wpłat składek członkowskich odpowiada Skarbnik.
- 15. Osobą bezpośrednio odpowiedzialną za współpracę z Klubem Seniora jest pracownik Klubu BEST wskazany przez Dyrektora placówki.
§6. USTANIE CZŁONKOSTWA
- 1. Ustanie członkostwa w Klubie Seniora następuje w przypadku:
- 1. Wystąpienia członka z Klubu Seniora,
- 2. Skreślenia z listy członków,
- 3. Śmierci członka.
- 2. Członka Klubu Seniora można skreślić z listy członków w przypadku, gdy narusza on postanowienia zawarte w § 4 pkt.2.
§7. POSTANOWIENIA KOŃCOWE
- 1. Regulamin Klubu Seniora został uchwalony w dniu 06.03.2013r uchwałą nr 16/10/2013.